lördag 20 december 2014

Mål för 2015

Jag har lagt till en sida med mina mål där varje års mål kommer läggas upp och uppdateras allt eftersom jag klarar av dem. För 2014 har jag inte haft några speciella mål utan mestadels bara försökt göra så mycket som möjligt och lära mig så mycket som möjligt av saker som intresserar mig :)

Finansiella mål

När det kommer till finansiella mål så kommer det handla om vår utdelning och vårat sparande då jag för tillfället pluggar och det bara är tjejen som jobbar heltid.


  • Ha en utdelning om 8500 kr
  • Spara 50% av inkomsterna minst en månad
  • Ha ett snitt över 30% av sparandet av våra månatliga inkomster
  • Göra 4 köp/månad med hjälp av Avanzas Mini-courtage (1 kr)
  • Bli mer tålmodig i mitt investerande

Träningsmål

Min träning består mestadels av klassisk gymträning men även en viss del tyngdlyftining. Mina mål för 2015 ser därför utenligt följande.

Klassisk gymträning

  • 110 kg i knäböj
  • 90 kg i bänkpress
  • 160 kg i marklyft


Tyngdlyftning

  • 90 kg i stöt
  • 100 kg i frivändning
  • 70 kg i ryck


Utbildningsmål

Skolutbildning
Eftersom höstterminen resulterade i bara VG i betyg så vill jag inte sänka ambitionerna för vårterminen.

  • Få betyget VG i alla påbörjade kurser
  • Plugga extra kurs inom Ledarskap/kommunikation

Egenutbildning
Detta är den utbildning jag kommer göra på egen hand genom att läsa böcker, bloggar, tidningar och så vidare.

  • Läsa en bok i månaden inom ämnena ekonomi, ledarskap eller övriga faktaböcker
  • Lära mig att bättre analysera läget på marknaden och dess bolag
-

Jag kommer uppdatera listan utefter det kommer fram fler mål jag vill nå! Hur ser det ut för er där ute? Vad har ni för mål för 2015?

2 kommentarer:

  1. Trevliga mål! Coolt att du har med klassisk tyngdlyftning. För egen del lägger vi inte lika mycket fokus på utdelning men det är ju olika skolor. Våra mål finns på vår sida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag älskar tyngdlyftning även om jag inte är särskilt bra på det! :) ja jag vet att mycket fokus ligger på utdelning och jag tror jag kommer lägga till som finansiellt mål att försöka läsa på mer om tillväxtbolag och kunna investera i det för att öka kapitalet!

      Radera