fredag 23 september 2016

Veckans Veckoportföljsköp v.38

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2016 och sedan utvärdera hur det gick.


Denna veckan gjorde jag helt enkelt så att jag sorterade min Veckoportfölj efter avkastning och gjorde helt enkelt så att jag köpte den med sämst gav. Och detta bolag var *trumvirvel* H&M. Ett bolag som det surras mycket om nu och deras lönsamhetssvårigheter. Senaste försäljningssiffrorna var sämre än förväntat och bolaget har många frågetecken kring dess framtid. Ett bra läge att köpa eller är det en start att snitta ner sig ända ner i graven? Time will tell :)

Veckans köp sammanfattat
  • Hennes & Mauritz: 2 st för 246,80:-/st --- YOC 3,95%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 495,00 SEK och ger oss 19,50 SEK extra i årlig utdelning och förväntad utdelning för rullande 12 månaders ligger nu på 3 056,50:- ifrån veckoportföljens innehav.

Inköpstillfällen för Henns & Mauritz




Fördelningen i veckoportföljen för tillfället



Utveckling sedan start



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar