fredag 14 oktober 2016

Veckans Veckoportföljsköp v.41

Då har ännu en vecka gått och jag fortsätter med experiment med veckovisa köp till vår Veckoportfölj. En portfölj jag startat på Avanza med deras Mini-courtage. Detta är ett experiment jag har bestämt mig för att hålla mig till under hela 2016 och sedan utvärdera hur det gick.


Jag är för tillfället galet upptagen med jobb och utbildning med jobbet vilket gör att bloggen inte hinns med men en snabb sammanfattning av veckoköpet måste ju hinnas med! :)
Jag fortsätter som sagt att jaga bolag med lite högre yield och veckans köp landade på SEB. Höga vinster och hög DA gör det intressant att äga. För den som vill läsa om banker så gjordes det ett helt reportage i senaste Aktiespararen som jag kan rekommendera. 

Veckans köp sammanfattat
  • SEB A: 5 st för 88,90:-/st --- YOC 5,90%
Totala summan för köpen (inkl courtage) blev 446,00 SEK och ger oss 26,25 SEK extra i årlig utdelning och förväntad utdelning för rullande 12 månaders ligger nu på 3 144,45:- ifrån veckoportföljens innehav.


Inköpstillfällen för SEB A





Fördelningen i veckoportföljen för tillfället



Utveckling sedan start



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar